2015-02-10

Gran Canaria med Runacademy, dag 3

Idag vilodag. På programmet stod resa till Las Palmas, men jag och några till kände mer för att hänga på hotellet och kanske åka ner själva framåt eftermiddagen. Vi som stannade kvar bestämde oss för att äta lunch ihop och spika detaljerna då. Förmiddagen hängde jag därför mest på rummet för mig själv. Internettade, spelade mobilspel och tittade på en film. Skön avkoppling efter ett par intensiva dagar, tror mina ben kommer tacka mig för det imorgon när det bjuds på långpass på 25 km och 1800 höjdmeter...



På tal om mina ben så tänkte jag mig ta en liten promenad i närområdet innan lunchen. Det finns gott om vackra vyer här, men så mycket annat fanns det tyvärr inte. Några stånd där varannan sålde stickade saker (tröjor, mössor etc.) och varannan sålde dryck och snacks och ett par restauranger, men annars ingenting. Tog istället tillfället i akt att utforska en stig jag spanat in på kartan som skulle vara ganska kort och som vi inte skulle springa på något organiserat pass. Kroppen kändes riktigt tung, så det var nog helt rätt att vila idag. Några vackra vyer hittade jag dock!





När jag kom tillbaka visade sig restaurangen inte ha öppnat vid den tid vi bestämt, men vi kunde äta i kafét fick vi tips om. Där satt vi ute i solen och smaskade, personligen på en hamburgare.


Efter lunchen hjälpte jag Natalie, som gjort illa knät, att köpa vatten, sen gick vi till rummen och chillade lite till i en timme innan vi möttes borta i spa:t för lite mer kvalitativ avkoppling. Efter en och en halvtimme där blev det åter lite chill på rummet innan vi möttes upp allihop igen till middagen. Vissa hade så klart gjort lite mer än bara sitta på rummet, jag talar bara för mig själv. =) Och efter middagen? Chilla på rummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar