2013-10-27

Omväxling förnöjer

Efter loppet i Italien förra lördagen vilade jag till i onsdags, då det var dags att testa reflexbana för första gången. Riktigt roligt, speciellt när man är längst fram! Vi sprang den med löpgruppen, och turades om att leda. Kanske hade det varit roligare om vi sprungit med lite mellanrum, men jag tror det fanns viss osäkerhet i hur lätt det skulle vara att hitta också. Dessutom är det ju trevligt att springa och snacka också. Fick så klart berätta om Italien-resan och passade på att förhöra Viktor om vad som kunde vara ett bra mål nästa höst. Trail du Tour des Fiz seglade upp som ett intressant alternativ!


I fredags kom min far förbi för att hälsa på en stund. När mörket lagt sig placerade vi honom och sönerna framför tv:n och drog ut till reflexbanan tillsammans, jag och frugan. Riktigt kul grej att göra i par! Då får man ju leda ganska mycket och kan ligga bakom och vila upp sig lite emellanåt. Man har ju dessutom med sig både en reservlampa (på huvudet på partnern) och någon som kan ta hand om en om något skulle gå på tok. Plus fördelen med två lampor som gör att det blir lättare att se skuggor av saker på marken.

Idag blev det en beställning hos Wiggle igen. Två par skor, fyra par strumpor och ett par calf guards för 1653 kr. Älskar Wiggle! Skorna var ett par Saucony Kinvara 4 till mig för att ha på långpass på landsväg (eller motionsspår) och ett par Saucony Xodus 4.0 till frugan för att ha i skogen (typ nästa reflexbanetur!). Håller tummarna för att paketet kommer fram som det ska den här gången, och att storlekarna på skorna blev rätt.

Efter beställningen tog jag mig ett långpass på landsväg i låg puls. Kände mig lite sliten dock, så kortade ner lite och sprang bara 15,5 km. Ganska skönt ändå med landsväg som lite omväxling! Har inte sprungit landsväg sen 5/10. Efter det har det varit Tokrakan, Fornstigen, Backvarvet, Italien och Reflexbanan som stått på programmet.

Imorgon eller på tisdag ska jag försöka hinna med några varv i Backvarvet igen, och på onsdag är det "Jakten" med löpgruppen. Sen hoppas jag att nya skorna kommit innan helgen så får jag ta en provtur (på landsväg!) med dom då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar